środa, 4 stycznia 2017

Glicynie - jedne z najpiękniejszych pnączy

Za oknem jest wstrętnie ;-( Pomyślałam, że przyda się Wam odrobina koloru piszę więc o glicyniach. Mieszkając w Wielkiej Brytanii zakochałam się w nich, miałam też możliwość opieki nad kilkoma naprawdę starymi egzemplarzami w Hever Castle - zamku Henryka VIII oraz w Edenbridge przepięknym ogrodzie prywatnym. Zamieszczam część mojego artykułu, który kiedyś, dawno temu opublikowany został w czasopiśmie "Ogrody, ogródki, zieleńce". 

 
 Glicynia jest jednym z najpiękniej kwitnących pnączy. W naturze możemy znaleźć ją w wilgotnych lasach oraz nad brzegami strumieni w Chinach, Korei, Japonii oraz Centralnej i Południowej Ameryce. Pnącze te może wyrastać nawet do 10 metrów, a jego grona kwiatowe mogą osiągać 50 cm długości. Oprócz przepięknych kwiatów Glicynia ma równie interesujące, złożone liście, które czasami przekraczają 35 cm długości. Glicynia jest pnączem lewoskrętnym i wymaga odpowiednich podpór. Najlepiej czuje się oplatając  wokół pergoli lub filarów. Doskonale wygląda na ścianach budynków lub na altanach.


Gdzie sadzić glicynie? Jak przycinać?
 więcej

1 komentarz:

  1. Przeczytałam z wielkim zainteresowaniem Twój post, także ten dotyczący przycinania glicynii. Na szczęście nie popełniłam błędów przy kształtowaniu tej uroczej rośliny. Nie wiem tylko, kiedy doczekam się kwiatów. Jak na razie moje glicynie są leniwe :)

    OdpowiedzUsuń