poniedziałek, 9 grudnia 2013

Kurs MOZAIKI

Niedawno wróciłam z kursu mozaiki - oczywiście w Łucznicy :-)

Jak zawsze kurs był świetny!! Robiliśmy mozaiki w kilku różnych technikach. Powstało lusterko z kawałków ciętych z gotowych kafli, płaska forma, którą sami wypalaliśmy i szkliwiliśmy, doniczka i mozaika metodą pośrednią z "plecami" z gipsu.

Nasze lusterka jeszcze bez fugi :-)


A tak powstawały moje kaczuchy. Od "projektu" do mozaiki gotowej do wklejenia na przykład w ścianę.
Na początku powstał obrazek. Potem musieliśmy podzielić wzór na sensowne kawałki. Wzór odbijaliśmy na plastrze gliny.


Po odbiciu wzoru na glinę trzeba było wyciąć naszą mozaikę każdemu kawałkowi nadając numer. Mój wzór miał ukryte krawędzie. Nie odcięłam każdego kawałka indywidualnie. Zrobiłam tylko głębsze rowki, które później również zostaną zakryte fugą.


Kawałki poszły do wypalenia na biskwit czyli w 850*C. Potem ułożyliśmy nasze puzzle i poszkliwiliśmy je na odpowiednie kolory. Po następnym wypale w ponad 1000*C nasza układanka została przyklejona kawałek po kawałku do siatki.


A oto moja pierwsza w życiu mozaika wykonana od białej kartki i kawałka gliny. Gotowa do położenia na ścianę i do zafugowania. Przy okazji pozdrawiam wszystkich z kursu oraz całą Łucznicową ekipę z Justyną na czele.